Діяльність будь-якої компанії починається зі створення власного корпоративного стилю. І в цьому питанні немає неважливих дрібниць. Просто одні керівники приділяють більше уваги візуальній складовій власного бренду – логотипу, фірмового знаку, оформлення інтер’єру, а інші більш детально розробляє всі етапи взаємодії з партнерами, постачальниками, клієнтами, не упускаючи і візуальну складову.
Отримані в результаті обох підходів розробки становлять брендбук компанії – офіційний документ, в якому зібрані всі основні візуальні стандарти корпоративного стилю.
З чого починається брендбук
Двох однакових брендбуків просто не буває. Але стандартні розділи в цьому документі все ж присутні:
- Бренд. Крім назви, до вибору якого власники повинні підійти з особливою ретельністю, в цьому розділі прописуються основні місії і цінності, обмовляється цільова аудиторія. У деяких компаній цей розділ має значні розміри, іншим же достатньо одного текстового сторінки.
- Фірмовий стиль. Цей розділ рясніє графічними зображеннями: дизайн логотипу, товарного знака, варіантів поліграфічної продукції. У ньому опрацьовані розмір і вид шрифтів для різних документів, вивісок, колірна гамма для оформлення рекламної продукції. Якщо у компанії є власний слоган, він прописується в цьому розділі, в ньому обумовлюються і вимоги до якості фотографій, зображень в рекламних буклетах, листівках.
- Правила взаємодії. Цей розділ присвячений дуже важливим аспектам – офіційної мови спілкування всередині компанії і за її межами. Також в ньому обумовлюються граматичні вимоги до документів, стиль спілкування в соціальних мережах, блогах, електронні документи.
Також вас може зацікавити
Дизайн брендбуку
Формування іміджу компанії зазвичай доручають професійного дизайнера, або власним відділу з брендінгу, якщо такий є. Ідеально якщо дизайнер в рішенні корпоративного питання має подібне бачення, адже керівництву також доведеться дотримуватися розроблених ним правил і положень. Важливо щоб вони були максимально простими, чіткими і лаконічними. Особисті уподобання тут відходять на другий план, краще, якщо елементи фірмового стилю подобаються більшості.
Логотип і фірмовий знак – ідентифікують компанію у потенційних клієнтів, інвесторів і ділових партнерів. Ці атрибути завжди присутні на фірмових паперах, в оформленні внутрішніх інтер’єрів, на фасаді будівлі. Якісно підібрана колірне рішення, вид і розмір шрифту, вплинуть і на впізнаваність бренду.
Наступним етапом при формуванні корпоративного стилю є іміджеве оформлення інтер’єрів офісної будівлі. У зоні ресепшн обов’язково передбачається місце для логотипу, вона оформляється в кольоровій гамі, прописаної в відповідному розділі брендбуку. Щоб офіс отримав свій закінчений корпоративний стиль, його доповнюють аксесуарами, меблями, іншими предметами інтер’єру, не вибиваються із загальної стилістики приміщень.
Обов’язково підбирається або шиється на замовлення одяг для обслуговуючого персоналу в корпоративній кольоровій гамі.
Іміджева реклама
Зовнішня реклама виконує таку ж важливу функцію, як і оформлення інтер’єру в корпоративному стилі. Їх проводять одночасно, одержуючи достатній запас часу для виготовлення рекламних конструкцій – вивісок, світлових лайтбоксів, пілонів, штендерів. Разом з цим в роботу запускається процес виготовлення поліграфічної продукції для офісу, співробітників, клієнтів – буклети, візитки, листівки.
Всі роботи, спрямовані на формування іміджу компанії, виконані в чіткій послідовності, вже в перші дні роботи приведуть в офіс перших клієнтів. Важливо, щоб всі співробітники дотримувалися встановлених в брендбуці норм і правил, для цього вони повинні бути з ним ознайомлені. Але, яким би якісним ні брендбук, він, як і люди, повинен постійно змінюватися. Тільки тоді компанія буде цікавою клієнтам і партнерам протягом довгих років.